fbpx

מטבח כפרי – חזיתות מסגרת מפורמייקה, למה זה משתלם לנו?

בכל מטבח ניתן למצוא מאפיינים ייחודיים משלו אשר הופכים אותו למה שהוא. אם נתבונן למשל במטבח מודרני, נוכל למצוא מאפיינים מסוימים כגון קווים ישרים, מראה נקי וחלק, אשר ייחודיים למטבח מודרני. הלה נכון גם לגבי סוגי מטבחים אחרים כמובן. מעבר לשאלה של העיצוב והתכנון, יש גם מאפיינים הקשורים לסוגי החומרים בהם אנחנו בוחרים להשתמש, על מנת להתאים את המטבח לטעמנו ולקבל את התוצאה הסופית לה ציפינו.

כשאנו מתכננים מטבח כפרי, אחד המרכיבים שפחות מאפיינים אותו הוא דווקא גימור פורמייקה וחבל שכך. שכן מדובר בחומר חזק ועמיד, המשמש לציפוי משטחים, עשוי שתי שכבות, שכבת בסיס ושכבה עליונה בעלת צבעים מסוגים שונים. ניתן למצוא פורמייקה בגוונים כהים וכן פורמייקה בגוונים בהירים, דמויי עץ, דמויי בטון, בדים ואבנים שונות. כל אחד כמובן יכול לבחור את הסגנון, הצבע והגוון המועדפים עליו, בהתאם לאופן בו הוא יבחר לעצב את המטבח שלו.

ניתן למצוא הסברים רבים מדוע פורמייקה משתלבת פחות בסגנון המטבח הכפרי, בין היתר משום שעד לאחרונה ניתן היה להזמין חזיתות פורמייקה חלקות בלבד. במאמר זה נבחן את יתרונות הפורמייקה ונסביר כיצד פיתוחים שנעשו בשנים האחרונות מאפשרים לשלב פורמייקה במטבח כפרי באופן ייחודי, בשלל צבעים וסגנונות.

לפני שניכנס אל עובי הקורה חשוב להבהיר שמסגרת פורמייקה יכולה להתאים כמובן לא רק למטבח כפרי, אך בדרך כלל היא תתאים יותר ללקוחות המחפשים מטבחים בסגנון זה. על פי רוב, לא נמצא אותם במטבחים מודרניים, הייטקיסטיים וכדומה. שם נמצא חומרים אחרים בעלי מאפיינים שונים.

מה זו בעצם פורמייקה ומה היתרונות של חומר זה?

פורמייקה היא למעשה מוצר מלאכותי תעשייתי, אשר מהווה ציפוי לרהיטים ופלטות מסוגים שונים. היא עשויה מנייר קראפט אשר ספוג וכבוש בטמפרטורה גבוהה, מה שהופך אותו לחומר קשיח וחזק. כפי שציינו, הפורמייקה עשויה משתי שכבות, שכבת בסיס בצבע חום ושכבה עליונה, זו שאנחנו יכולים לראות, אשר אפשר למצוא בשלל גוונים, צבעים וטקסטורות. הבחירה של הגוון והצבע, תיעשה בהתאם לאופי וסוג המטבח והלקוח. זו הסיבה שאנחנו יכולים למצוא מטבח כפרי לבן, או מטבח כפרי בצבעים בהירים אחרים מחד, לצד מטבחים כפריים בגימור פורמייקה בצבעים כהים מאידך.

לחזיתות מסגרות פורמייקה יש יתרונות רבים:

ראשית, הם עוזרים לנו להציג מראה כפרי אמיתי למטבח. גם אם הוא מותקן בבית עירוני לגמרי, הרי שאנחנו יכולים להשתמש בחזיתות פורמייקה ולהעניק למטבח שלנו מראה כפרי אמיתי. העובדה שהן יכולות להשתלב עם פריטים ומרכיבים אחרים, למשל, ארונות מטבח כפרי ובכלל בתכנון של מטבח כפרי, מאפשר לנו ליהנות מעיצוב ייחודי ומרשים המתאים לצרכים ולרצון שלנו באופן מלא.

שנית, מדובר על חומר מאוד פונקציונאלי. כלומר, הוא לא דורש מאיתנו הרבה, בין אם זה מבחינת ניקיון ובין אם זה מבחינות אחרות. אנחנו יכולים ליהנות ממנו לאורך זמן, יכולים להשתמש בו לצרכים שונים, מה שהופך את השימוש בו ליעיל החל בתהליך העיצוב והתכנון וכמובן שגם בהמשך במהלך השימוש במטבח הכפרי לאורך השנים.

שלישית, כאמור מדובר על חומר עמיד מאוד. הוא יכול לשרת אותנו במשך שנים רבות, ללא שום בעיה. לא נצטרך להחליף אותו, לא נצטרך לחדש אותו. נוכל ליהנות ממנו מבלי שנצטרך להשקיע זמן או כסף, מעבר למה שהשקענו ברכישתו והתקנתו. אנחנו יכולים לנקות ולתחזק אותו והוא יישמר במשך שנים.

בנוסף, כפי שציינו כבר, מסגרות של חזיתות פורמייקה יכולות להגיע בשלל צבעים וגוונים. אנחנו יכולים להשתמש בהן לעיצוב ותכנון המטבח שלנו כפי שאנחנו רוצים באופן מותאם לצרכים שלנו. לכן גם אפשר לשלב אותו בשורה ארוכה של מטבחים כפריים ולא בדגם אחד ספציפי.

השימוש בפורמייקה לצורך מטבח כפרי יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. ניתן למשל לשלבו רק בארונות הגבוהים, או רק באי המטבח, אם יש כזה ובאופן הזה ליצור מראה שמשלב כמה סגנונות ליצירת מראה אקלקטי אשר הופך נפוץ בשנים אחרונות. למה להגביל עצמו למטבח כפרי, מטבח מודרני או מטבח קלאסי, אם ניתן לשלב בקלות ויעילות בין הסגנונות?

שימוש נוסף לפורמייקה נעשה במשטחי עבודה מסוגים שונים אותם- ניתן לשלב על גבי השיש או על גבי האי במרכז המטבח או כחיפוי קיר. ניתן למצוא שולחנות מטבח מפורמייקה, ארונות מקלחת ואמבטיה, ולמעשה כמעט את כל סוגי הריהוט הקיימים. וזאת על מנת לנצל את יתרונות הפורמייקה שתאפשר לנו להשתמש בריהוט באופן יעיל ונוח מבלי שנצטרך להחליף אותו או לחשוש שמא הוא ייהרס או יפגע מסיבה כזו או אחרת.

מטבח כפרי

כיצד ניתן ליהנות ממטבח כפרי בצבעים שונים

בעוד שבעבר, מרבית האנשים היו בוחרים להתקין מטבח כפרי בצבעים כהים, צבעי עץ מסורתיים, הרי שהיום אנחנו יכולים למצוא מטבחים כפריים בשלל צבעים, כולל גוונים וצבעים בהירים, לדוגמא מטבח כפרי שמנת, מטבח כפרי לבן ועוד שלל צבעים בהירים. צריך לציין, עם השנים לא רק שיש מעבר לצבעים בהירים אלא אפשר לראות אפילו יותר תעוזה, כלומר, מעבר לצבעים שאיש לא היה חושב להשתמש בהם בעבר לעיצוב מטבח ואפילו לעיצוב בית כגון ירוק פיסטוק, כחול עמוק, תכלת, טורקיז, סגול, צהוב ואפילו אדום. שילוב צבעים אלו עם פורמייקה בדגם מסגרת יוצר מראה כפרי מחד וצבעוניות מודרנית קלאסית מאידך.

אחד ההסברים לשינוי העיצובי בשנים האחרונות הוא בכך שהאפשרות לכך בכלל קיימת. בניגוד לעבר, היום אנו יכולים למצוא ולהשתמש במגוון הולך ומתרחב של צבעים, גוונים וטקסטורות לבחירתנו. בין אם מדובר על צבעים בהירים סטנדרטיים ובין אם מדובר על צבעים וטקסטורות יוצאי דופן לעיצוב המטבח. אין זו יד המקרה, המעצבים והאדריכלים וגם הלקוחות ברחבי העולם מבינים היטב את היתרונות הטמונים בחזיתות בגימור פורמייקה בעולם המטבחים- ולכן הדרישה לעוד ועוד צבעים ועיצובי פורמייקה הולכת וגוברת. למעשה מדובר במצב של WIN-WIN עבור כל שרשרת האספקה מפאת היותה של הפורמייקה חומר נוח לייצור ועיבוד על ידי היצרנים וגם חומר עמיד, יפה ונוח לניקוי על ידי הלקוחות.

פעמים רבות אנשים נוטים לוותר על האופציה להשתמש בצבעים בהירים או אחרים מתוך חשש שהם יצברו לכלוך או יחשפו כתמים וכו'. כמובן שצריך לקחת זאת בחשבון, אך יש לזכור שמדובר על שיקול אחד מיני רבים בבואנו לבחור את גימור המטבח המתאים עבורנו ועדיפה תמיד התבוננות רחבה יותר.

מטבח כפרי לבן יכול לעזור לנו למשל ליצור מראה נעים לעין, נקי, ופתוח במטבחים שהחלל בהם מוגבל. בעוד שלצבעים כהים יש נטייה "לסגור" את החלל, הצבעים הבהירים דווקא יעזרו לנו "לפתוח" אותו. במקום להיכנס למטבח שהצבעים העיקריים שלו הם כהים, ניתן לעצב מטבח עם צבעים בהירים אשר מכניסים הרבה יותר אור למקום, מאפשרים לאור חיצוני להיראות בצורה הרבה יותר ברורה וחדה, ובאופן כללי יוצרים אווירה הרבה פתוחה ומאווררת יותר. כמובן שזה בא בהתאמה לאופי ולתכנון המטבח.

מטבח כפרי

לסיכום, בבואנו לבחור צבע וסגנון מטבח מסוים, עומדות בפנינו כיום מגוון רחב מאוד של אפשרויות לבחירת סוג הגימור המתאים לנו. בצד שיקולים עיצוביים גרידא כגון צבע, פורמייקה מסגרת, פורמייקה חלקה וכו', ישנם גם שיקולים פרקטיים כגון קלות ניקוי, עמידות לאורך זמן ועלויות. כל אלו עומדים בפני הלקוח בבואו לבחור את המטבח הרצוי עבורו ומומלץ מאוד להיעזר במעצבות מטבחים מקצועיות על מנת להגיע לתוצאה המושלמת.

 

 

גלרייה » 

מטבחים » 

מטבח כפרי – חזיתות מסגרת מפורמייקה, למה זה משתלם לנו?
נגישות