fbpx

שימוש נכון בחללי האחסון במטבח המודרני

יש לכם מטבח מודרני מרשים ומעוצב, אבל אתם לא יודעים איך להשתמש בכל חללי האחסון בצורה הנכונה? אנו במטבחי קיבוץ יגור, החברה המובילה עבור מטבחים בחיפה, כאן כדי לעזור. הכנו עבורכם כמה טיפים לגבי שימוש נכון:

מה כדאי לאחסן בארונות העליונים?

ככל, נשאף לאחסן בארונות העליונים כלים ומוצרים קלים ולהימנע מאחסון של מוצרי חשמל או סירים כבדים. כמובן שככל שהכלים והמוצרים נמצאים בשימוש תדיר יותר, נרצה למקמם בחלק התחתון והנגיש יותר של הארונות העליונים ובחלקים הגבוהים והנגישים פחות נאחסן את הכלים והמוצרים בהם אנו עושים שימוש לעיתים רחוקות.

פריטי המטבח הבאים אידיאליים לאחסון בארונות העליונים:

  • אוכל: כוונו לאחסן אוכל ממש מעל תחנת העבודה במטבח שלכם, שטח הדלפק שבו אתם משתמשים בדרך כלל להכנת אוכל. בדרך זו, ניתן לגשת אליו בקלות בזמן שאתם מבשלים. כמובן, שאם יש לכם מזווה, השתמשו ראשית בו לאחסון מזון בכדי לפנות את הארונות שלכם לחפצי מטבח אחרים.
  • כוסות וכלים: אחסנו כוסות וכלים מעל מדיח הכלים או מתלה הייבוש כדי להקל על הכנסתם בחזרה לארון.
  • ספרי בישול: ככל, שמרו ספרי בישול בארון או אזור פחות נגיש, מכיוון שסביר שתעשו בהם שימוש לעתים רחוקות יותר מפריטים אחרים אשר נמצאים בשימוש יום יומי.
  • מיכלי אחסון מזון: נעדיף לשים מיכלי אחסון מזון כמה שיור קרוב לאזור בו אתם משתמשים כשאתם ממלאים אותם במזון.

מה כדאי לאחסן בארונות תחתונים?

בארונות התחתונים, עפ"י רוב, נשים מגירות ומכאן שהנגישות לכלים או למוצרים שנבחר לאחסן בהם תהיה גבוהה יותר. משום שכך, נרצה לאחסן באונות אלו את הכלים הכבדים יותר: סירים, מחבתות, צלחות, מוצרי חשמל כגון מיקרים ומעבדי מזון וכו'. לצד זה נשאף לאחסן בארונות אלו גם את הכלים בהם אנו עושים את השימוש התדיר ביותר כגון סכום, ששת, כלי בישול, תבלינים, שמנים וכו'

הארונות התחתונים הם מקום טוב לפריטים הבאים:

  • סירים, מחבתות, תבניות ונייר אפייה: אחסנו סירים ותבניות בארון תחתון מתחת או סמוך לכיריים, ושמרו על נייר אפייה ליד התנור (אם הוא נפרד מהכיריים). אחסנו סירים אחד בתוך השני כדי לחסוך מקום. מחבתות אחסנו בצורה דומה. כמובן שניתן לרכוש חלוקות פנימיות למגירה אשר עוזרים לשמור על הסדר הפנימי.
  • קערות ערבוב וקרשי חיתוך: אחסנו פריטים אלה בארון תחתון קרוב ככל האפשר לארון הייבוש או למדיח הכלים לאחסון קל.
  • ציוד ניקוי: אחסנו ציוד ניקוי למטבח בארון תחתון, רצוי מתחת לכיור. אם יש לכם ילדים קטנים או חיות מחמד, שקלו נעילה חסינת ילדים בארון. ואם בארון יש יותר ממדף אחד, אחסנו את ציוד הניקוי בתחתית, במקרה של נזילות. כמו כן, לעולם אל תאחסנו ציוד ניקוי מעל או על אותו מדף בו אתם מאחסנים אוכל. כדאי לדעת שבארונות בהם מאוחסנים חומרי ניקוי קיים סיכוי גדול יותר להופעת סימני חלודה וקורוזיה על מוצרי הפרזול השונים ולכן יש למומלץ לעבוד עם מוצרי פרזול איכותיים ובעלי תו תקן.
  • תבלינים ובקבוקים: אחסנו מוצרים אלו במקום המיועד להם בעגלת הבקבוקים (אם ישנה כזו), או בסמוך לאזור הכיריים לנגישות מרבית. ניתן לרכוש חלוקות פנימיות למגירה לנוחות מקסימאלית.
  • סכום, ששת וכלי בישול: נעדיף תמיד לאחסן במגירות העליונות אשר מותאמות לכך מבחינת גובהן. במגירות אלו נעדיף לעשות שימוש בחלוקות סכום לשמור על הסדר.

טיפים נוספים

  • ישנם פתרונות רבים לניצול הפינות במטבח, אך אנו לא ממליצים עליהם. פתרונות אלו בדרך כלל יקרים מאוד ולא מנצלים את החלל בצורה טובה ויעילה. לכן ההמלצה שלנו היא לייצר "פינת מתה" ולנצל עד ביעילות מרבית את המקום בארונות בצידי הפינה.
  • חשוב להתאים את הפריטים שמאוחסנים בגבהים קיצוניים, לדוגמה כאלו המצריכים טיפוס או התכופפות, לאנשים שצפויים להשתמש בהם. לדוגמה, במידה ומדובר במטבח בו משתמשים אנשים בגיל מבוגר יחסית, כדאי להימנע מאחסון פריטים כבדים או כאלו שבשימוש תדיר באזורים גבוהים מידי או נמוכים אם אין מגירות.
  • אנו ממליצים לעשות את מגירות המזווה מתחת לגובה העיניים ולהתאים את המרווח בין המגירות לפי המוצרים שנרצה לאחסן בהן (למשל אריזות דגנים או בקבוקים גבוהים).
  • במידה ואתם משתמשים בעגלת מטבח עבור בקבוקים ותבלינים, חשוב לשים לב כי אתם מתאימים גם בה את גובה המגירות, על מנת לוודא כי גם התבלינים וגם הבקבוקים יוכלו להיכנס בצורה נוחה.

לסיכום, אנו ממליצים תמיד להיעזר באנשי מקצוע ומעצבות/י מטבחים מקצועיים על מנת לסדר את המטבח בצורה מיטבית ובהתאמה אישית לכל לקוח בהתאם לצרכיו הספציפיים, לעשות שימוש במוצרים פרזול איכותיים של חברות מובילות כגון "הטיש" הגרמנית ולהיעזר בחלוקות פנימיות ייעודיות למגירות השונות.

 

גלרייה » 

מטבחים » 

שימוש נכון בחללי האחסון במטבח המודרני
נגישות