fbpx

מטבח מודרני – מה זה ואיך אנחנו מתכננים ומעצבים אותו?

הרבה פעמים אנשים נוהגים להשתמש בביטוי מודרני על מנת להציג דברים כעכשוויים, חדשים, דברים שלא היו קיימים בעבר. לא תמיד השימוש בביטוי זה נעשה בצורה נכונה ומדויקת, ואנחנו בתור צרכנים אמורים לבחון את הדברים לעומק בשביל לדעת האם באמת הביטוי מתאים או שמא נעשה בו שימוש מוגזם.

אחת הדוגמאות הטובות בשביל לראות כיצד הביטוי משתלב בצורה נכונה, הוא מטבח מודרני. קל מאוד לראות את ההבדלים שבין מטבח כזה לבין מטבח בסגנונות אחרים שאיננו עונה להגדרה זו. זה לא אומר שהוא פחות טוב או פחות יפה, אך אם בוחנים אותו על פי פרמטרים של מטבח מודרני, אזי שהוא לא יימצא מתאים. במילים אחרות, קל לראות את ההבדל בין מה שמוגדר היום מטבח מודרני לבין מה שלא, וכשאנחנו ניגשים לרכוש מטבח חדש מקטלוג או לתכנן מטבח בהזמנה אישית, אזי שאנחנו יכולים להבחין בין מה שנחשב מודרני לבין מה שלא.

מטבח מודרני

תמונה להמחשה בלבד

 

מטבח מודרני הוא דבר שמשתנה, שכן מה שהיה עכשווי ואופנתי לפני ארבעים שנה, בוודאי לא עכשווי ואופנתי כרגע. עם זאת, הקווים הכללים אמורים להישאר. כלומר המאפיינים העיקריים על פי נגדיר מטבח כזה יישארו, מה שישתנה הם המרכיבים שלו. מטבח מודרני הוא מטבח יעיל, נקי, אסתטי ומתבסס על שימוש באלמנטים טרנדיים ואופנתיים.

כשאנחנו בוחנים את המטבח המודרני בימינו נוכל למצוא בו כמה מרכיבים שלא היו קיימים במטבחים שנחשבו מודרניים בעבר. למשל, שימוש במרכיב כגון פורמייקה נאנו אשר נחשב חדשני ואופנתי ולכן אפשר למצוא אותו היום במגוון רחב של מטבחים מודרניים בעיצובים שונים. כמו כן, מטבחים מודרניים כוללים היום שילוב של אי במרכז המטבח, מה שעוזר לפשט ולהרחיב את שטח השימוש בו.

במאמר זה אנחנו נבחן איך בנוי מטבח מודרני בימינו, ונתייחס באופן ספציפי לשימוש בפורמייקה נאנו וכן לשימוש באי במרכז המטבח. נסביר איך שני הדברים יכולים להיות קשורים זה לזה וכן נסביר בקצרה, איך אפשר לבנות מטבח מודרני בצורה נכונה, יעילה ופשוטה.

איך מאפיינים מטבח מודרני

כאמור, מטבח מודרני הוא מטבח המתבסס על מאפיינים עכשויים, אופנתיים, מאפיינים שלא היו קיימים בעבר או שלא ניתן היה להשתמש בהם. מטבח מודרני בימינו, הוא מטבח נקי, פונקציונאלי, יעיל, העיצוב שלו מתבסס על כך שפשוט מאוד לעבוד בו והחומרים המרכיבים אותו הם נעימים לעין, עמידים, קלים לתחזוקה ומאוד אפקטיביים.

אנחנו יכולים למצוא סגנונות שונים של מטבחים מודרניים, אך ישנם מאפיינים דומים לכל הסגנונות והעיצובים. למשל, עצם העובדה שהוא מאוד מרווח, הוא כולל מספר אזורי עבודה, מאוד קל להשתמש בו, וכן אנחנו יכולים למצוא פתרונות אחסון נוחים ופשוטים שהופכים את העבודה במטבח להרבה יותר נוחה ומסודרת, בין אם מדובר במטבח גדול או קטן יחסית.

מטבח מודרני

תמונה להמחשה בלבד

 

באופן טבעי, מטבח מודרני בימינו מותאם למבנה בו הוא ממוקם. על פי רוב, המטבח המודרני מתאפיין בכך שהוא גדול ומרווח, אך לא בכל דירה ניתן למצוא מידות שטח כאלה שיאפשרו תכנון ובניה של מטבח בסגנון זה. באופן כללי, אחד המוטיבים של מטבחים מודרניים הוא "מטבח פתוח", שאינו סגור בחלל ספציפי ופתוח לפינת האוכל והסלון.

מה זה פורמייקה נאנו?

אחד החומרים בהם נהוג להשתמש במטבח מודרני, הוא פורמייקה נאנו. מדובר על ציפוי יוקרתי אשר מספק הגנה לחומר פורמייקה בו נהוג להשתמש במטבחים רבים, כולל מטבחים מודרניים ולספק להם גם הגנה על החומר וגם מראה יוקרתי ומיוחד.

צריך לומר, השימוש בחומר זה נפוץ לא רק על גבי משטחי פורמייקה במטבח אלא גם במקרים אחרים, למשל, נהוג להשתמש בו בחיפוי קירות, חיפוי זכוכית, מכוניות ובמקרים רבים אחרים. המטרה של חומר זה הוא גם לספק הגנה על חומר הגלם וגם לייצר גימור מאוד אלגנטי ומיוחד. גימור מט אחיד ומרשים.

היתרונות של פורמייקה נאנו היא היכולות של החומר להגן בצורה אפקטיבית על הדלתות והמגירות במטבח, בין אם זה מפני שריטות, חבלות, לכלוך, כתמים ודברים אחרים. הוא מאפשר לשמור על החומר המקורי נקי למשך שנים רבות.

 

בדומה לפורמייקה רגילה, גם במקרה פורמייקה נאנו אנחנו יכולים ליהנות מגיוון של משטחים אשר מגיעים בצבעים שונים, מה שמאפשר לנו ליהנות ממטבח בשלל צבעים מודרניים וחדשניים, ואנחנו לא חייבים להתמקד בצבע אחד ספציפי.

בסיכומו של דבר, טכנולוגיית פורמייקה נאנו נחשבת לאחת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש, ולכן היא מתאימה בצורה מדויקת למטבח מודרני אשר כולל בתוכו מרכיבים וחומרים שונים, שגם נחשבים טרנדים ואופנתיים וגם נוצרים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ואיכותיות.

אי למטבח, למה זה חשוב ואיך פורמייקה נאנו יכולה להשתלב בו

אחד המוטיבים החוזרים במטבחים מודרניים היום הוא אי למטבח. מדובר על חלק בלתי נפרד מהמטבח למרות שהוא לא מורכב בתוך החלק האורגני שלו. כלומר, אנחנו יכולים למצוא ארונות מטבח ומגירות, שיש וכיור כחלק אחד אורגני ומולו אי אשר כולל משטחי עבודה, ארונות ומגירות, אשר מהווה חלק מהמטבח למרות שהוא לא מחובר אליו פיזית.

מטבח מודרני אי למטבח

תמונה להמחשה בלבד

 

מטבחים מודרניים עם אי הפכו להיות דבר מאוד פופולארי, בזכות מספר דברים. ראשית, זה מאפשר לחלק את העבודה והאחסון של הפריטים לשני מקומות נפרדים, שנית, זה מייצר נוחות רבה יותר עבור מי שמשתמש במקום באופן כללי, שלישית, מאחר ונהוג להתקין היום מטבחים בחלל פתוח, קרי בלי להגביל את שטח המטבח בקיר סוגר, אז האי מהווה כמין "גבול" בין המטבח לבין חלקים אחרים בבית, מבלי שאנחנו צריכים לסגור אותו.

האי עצמו בנוי בדיוק מאותם חומרים ששאר החלקים במטבח בנויים, באותו סגנון ובאותו עיצוב. לכן, סביר להניח שגם עליו נוכל למצוא משטחים וחלקים אשר נבנו מפורמייקה נאנו. זה יכול להיות בארונות, מגירות וכן במשטחי העבודה הממוקמים בחלק העליון של האי.

מטבחים מודרניים יכולים לשלב בתוכם אלמנטים גם של מטבחים אחרים. למשל, אנחנו יכולים למצוא מטבחים מודרניים כפריים. כלומר, מטבח אשר מתבסס על עיצוב מודרני עם מאפיינים של מטבח כפרי. בין אם זה אומר שימוש בעץ בדומה למטבח כפרי או אלמנטים אחרים.

ההחלטה לבנות אי במרכז המטבח או בחלק אחר שלו, נפוצה לא רק למקרים של מטבחים מודרניים אלא גם במטבחים בעלי סגנון כפרי, ומכאן שאם אנחנו משלבים בין השניים, זה טבעי שנחליט לבנות אי עם מאפיינים מודרניים כפריים, בהתאם לחומרים נכונים, צבעים ואלמנטים . כל עוד יש לנו את השטח לכך וכל זה מתאים לעיצוב, סגנון וכמובן לצרכים שלנו.

גלרייה » 

מטבחים » 

מטבח מודרני – מה זה ואיך אנחנו מתכננים ומעצבים אותו?
נגישות