fbpx

עשה ואל תעשה בתכנון המטבח

אין ספק שהמטבח הוא חלק חשוב מאוד בבית, ולכן יש לא מעט החלטות פרקטיות, עיצוביות, כספיות ובטיחותיות שתצטרכו לקבל לפני בחירת המטבח שלכם. אם אתם נמצאים רגע לפני תכנון המטבח, ועדיין לא החלטתם סופית מה בדיוק תרצו לעשות, הנה כמה נקודות חשובות שרצוי לשים אליהן לב ועשויות לסייע לכם בהמשך הדרך:

מה הסגנון המועדף עליכם? מודרני או כפרי? קלאסי או פרובאנס? לפני שאתם מרחיקים בדמיונכם ומתחילים לתכנן כדאי דווקא לחזור לאלמנט בסיסי: הגודל. גם אם החלל שמיועד למטבח העתידי שלכם אינו גדול, כדאי לדעת לתכנן אותו כדי שייראה מרווח ונעים לעבודה, ישיבה או אירוח. לכן, אם יש לכם מטבח קטן כדאי לבחור במכשירי חשמל לא מאסיביים במיוחד (גם אם חלמתם על מקרר ענק ומשוכלל), אלא לבחור באלמנטים קומפקטיים שיתנו תחושה נעימה ומאווררת.

כאשר אתם בוחרים צבעים למטבח רצוי להימנע מאלמנטים בעלי נוכחות רבה מדי, העלולים להימאס עליכם לאחר כמה שנים (אלא אם מדובר בכאלה הקלים להחלפה). רוב המטבחים כיום פתוחים לסלון ומהווים חלק בלתי נפרד ואף מרכזי בעיצוב הבית. כדאי לדאוג שלא יימאסו עליכם במהרה.

כדאי מאוד לבחון את סדר העדיפויות שלכם ביחס לתקציב. אם יש אלמנט כלשהו במטבח שחשוב לכם מאוד, כמו פרזול ושיש איכותיים, קחו בחשבון שאולי תצטרכו להצטמצם באלמנטים אחרים כמו כמות הקלפות והמגירות למשל, בכדי לפצות על ההוצאה הכספית. הגדרה ברורה של סדר העדיפויות תסייע לכם לעמוד בתקציב שלכם.

אחד הטרנדים החזקים בשנים האחרונות בעיצוב מטבח הוא טרנד הבילד אין. מדובר למעשה במוצרי חשמל המעוצבים בהתאם לריהוט ומשתלבים בו. כיום ניתן למצוא לא מעט מוצרים שבנויים ממש בתוך קו הארונות. הדבר מאפשר עיצוב מטבח בקווים נקיים, וכן התאמת מיקום מכשירי החשמל והריהוט למטבח המוצרים יכולים להיות מלווים בדלתות ולהיות מאוחסנים בארונות, כך גם נמנעת הצטברות של אבק עליהם.

אם אתם שוקלים ללכת על מוצרי חשמל בילד אין על מנת לפנות מקום על משטח העבודה, חשוב מאוד שתדעו שאסור למקם טוסטר אובן בתוך ארונות המטבח. טוסטר אובן הוא מכשיר חשמלי המפזר חום רב סביבו, מה שעלול להזיק לפורמייקה או לארון, ואפילו להיות מסוכן ולגרום לשריפה במקרים מסוימים. הפתרון לכך הוא קניית מיקרוגל משולב טוסטר אובן שמיועד להיות בילד אין בארון ולא מהווה סכנה בטיחותית.

אם יש לכם ילדים קטנים כדאי להתחשב בכך כאשר אתם בוחרים את גימור דלתות המטבח. מומלץ לשקול לרכוש דלתות בגימור פורמייקה למשל, שעמידותן לשריטות ומכות גבוהה יותר מאשר צבע או זכוכית.

בנוסף לכל זאת, ישנם כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם, כאשר אתם בוחרים מיקומים שונים לחפצים במטבח:

כדאי, למשל, שלא למקם כיריים מתחת לחלון, שם יצברו ייותר לכלוך. חשוב גם שלא לבנות ארון מכל הכיריים, אלא אם כן שומרים על מרחק של לפחות 70 ס"מ ביניהם. גם בין הכיריים לכיור חשוב לשמור על מרווח של לפחות 40 ס"מ.

כאשר אתם מחליטים על מיקומו של המיקרוגל, חשוב להקפיד על כך שיהיה ממוקם לפחות במרחק של מטר ו-10 ס"מ מהרצפה, ובתנור בילד אין בתוך המטבח, יש לקחת בחשבון שעליו להפתח פנימה או כציר כדי להקל את הגישה.

בעת ההחלטה על מיקום מכשירי החשמל, כדאי לקחת בחשבון כי על השקעים להיות ממוקמים בקרבה למכשירים עצמם, כדי שלא יהיה צורך במפצלים וכבלים מאריכים. חשוב מאוד גם לתכנן את שקעי החשמל במרחק של לפחות 60 ס"מ מהברזים. לידיעתכם, גובה משטחים הוא בדרך כלל 89 – 93 ס"מ ועליו להיות בעומק של 62 ס"מ כדי שיתאים למכשירי החשמל.

בבחירת מטבח חדש ישנם שיקולים משמעותיים הכרוכים זה בזה. לכן, לפני שאתם מקבלים החלטות כדאי לאסוף כמה שיותר מידע ולבצע סקר שוק. הדבר נכון גם לגבי קבלן השיפוצים המבצע לכם את השיפוץ. זאת כדי להבטיח שתעשו את כל ההחלטות הנכונות ותוציאו לפעול את תכנית מטבח חלומותיכם.

גלרייה » 

מטבחים » 

עשה ואל תעשה בתכנון המטבח
נגישות